måndag 3 maj 2010

Morranbloggen är alltså....

min nya blogg ;-)
Och jag är Ingrid Elfberg, författare till spänningsromanen "Gud som haver" och solomorsa till två söner som övar sina vingar som bäst för att snart börja flyga, alldeles själva.
Jag bor i Göteborg och kommer att fortsätta att göra det så länge mina söner bor hos mig. Dagen när dom flyger själva kanske jag väljer att flytta... till Italiens kustband eller till Norrlands inland. Ingen vet. Inte ens jag.
Den här bloggen kommer inte att bli en äppelkäck rapport om mitt dagliga liv, om sörgårdslycka och coola premiärer. För så är inte mitt liv. Så är inte livet, om vi ska vara ärliga?
Den här blogen kommer att handla om skrivandet, om dess möda och glädje, om att vara singelmorsa med grymt tuffa förtecken och att vara kvinna i ett samhälle som är långt ifrån någon veckottidningsdröm.
Den här blogen tänker inte väja för det som är svart och otäckt. Men den tänker inte heller gräva djupa ångesthål i marken. Inga emo-fasoner ;-)
På den här blogen vill jag få kontakt med er som vill nåt, som brinner, som tänker och som kanske skriver?
Idag har jag checkat av deklarationen, träningspasset och middagen. Städningen ger jag fa... i. Det som återstår är en länk från min hemsida hit. Om jag klurar ut hur man gör? Blondinfaktorn tynger just nu ...
Och ett hårt pass skriva. Eller snarare, redigera. På min bok nummer två... För den kommer kära vänner :-) Den kommer ...
Vi ses och hörs i cyber!
Ingrid E

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar