torsdag 13 maj 2010

Horn och svans ...

Har haft det i flera dagar nu. Och det är inte för mycket stirrande på Avatar som fått mig att gå omkring med en inbillad svans.
Det är den där hormonsvallningen som drabbar oss kvinnor emellanåt som får hornen att växa ut i pannan, göra mig mera morrig än jag vanligen är och tro det eller ej ... jag känner tydligt att jag har en svans.
Den är ganska lång, slät och rund och har faktiskt en sån där treudd i änden. Jodå, jag har kollat!
Rätt svår att hålla reda på när man ska sova, ovant. Än värre om man ska dra på ett par tajta jeans.
Får väl ha en klänning då ... fast då får jag nog fästa den så att den inte vispar omkring. Den slår irriterat fram och tillbaka. Det är tur att inte ytteröronen också växer på sig, för tänk om ni möter mig med ett glatt hej och får ett par vassa ögon och ett par slätstrukna öron som svar? Bara att fly ...
Men klänning när det är rena höststormen ute? Vad hände med den där ryssvärmen som skulle komma lagom till långhelgen? Hmm...?
Och vem fasen är det som har parkerat sin bil intill busshållplatsen nere på gatan? Larmet har ju gått på minst tjugo gånger idag? Och så är toapapperet slut också!! Och gud va dammigt det är? Jag borde nog tvätta fönstren förresten, herre gud, man ser ju knappt ut! Fast skit samma, dom blir lika grisiga igen på ett par dagar, så skit samma ...
Jodå, jag har varit ute och sprungit en runda runt Slottsskogen, ja ja ... men inte blev det bättre för det!
Nu går jag och köper choklad. Så det så. Jag kommer ändå inte att fixa beach 2010 så ... Ja ja, gör er roliga bara. "Inte det här året heller ..." Jättekul!!
Nu samlar jag ihop min piskande svans och går ut för att jaga rätt på och sen släpa hem ett fett byte av choklad till min lya ...
Morrrrr!!!

Ingrid Elfberg ;-)

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar