fredag 21 maj 2010

Det bästa berömmet...

kommer från dina skarpaste kritiker ;-)
Stort stort tack Kicki, för att du ringde och på ditt underbara fullständigt oefterhärmliga sätt bara väller ur dig allt och inget och det mesta. Du är bäst! Älskar dig.
Du är en av dom få, verkligen få, som fått förtroendet att läsa det jag skriver, innan det är skarpt. Dom jag valt för detta, är skarpa, på sitt eget sätt, både män och kvinnor ska jag säga, så att det inte tiltar över åt något håll ...
Och du var väldigt hård och kritisk, som du faktiskt alltid är, ärlig och rak är nog rätta ordet.
Jag hoppas att jag lyssnade? Tror det ;-)
Så du väntade tills den kom i pocket, sträckläste trots att du "läst" redan.
Tack underbara du för allt beröm! Du anar inte hur varmt det värmer när det svajjar och man sitter och funderar på vad i hela friden man tagit på sig när andra romanen bångstyrar sig och kämpar emot så att man vill ta hela eländet och bara kasta och börja om igen ...
Men det gör man inte.
Stort stort tack också till alla er som hittar till min hemsida och skriver trevliga mejl och kommer med synpunkter. Jag värderar det enormt mycket.
Jag lyssnar! Jag lovar ;-)

För att skriva är att lämna ut sig, på ett eller annat sätt. Att lägga sig med strupen blottad mot alla som vill eller kan eller har det som jobb, att såga och skära.
Det är inte självklart och det är inte enkelt. Det är tufft och det skulle vara så enkelt att bara ge sjutton ...

Men såna här dagar, när kära vännen ringer och ger beröm trots att hon redan läst och kritiserat och ändå säger att hon blev uppslukad och inte kunde sluta läsa, då finns det ingen återvändo. Då vet jag att det är värt mödan :-)

Ingrid Elfberg :-)

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar