onsdag 19 maj 2010

Attgöralistan...

är lång. Jag har den som så mycket annat i datorn, så klart....
Jag inser plötsligt med ett litet sug av frestelse, att om hårddisken kraschar, så är jag plötsligt befriad från min nosiga och retliga attgöralista! Jag kommer antagligen knappt att minnas hälften av vad som stod på den?
När jag i nattmörkret sitter och går igenom den, så inser jag också att den blivit så lång och snårig och fylld av gammal skåpmat, läs surdegar, att jag har börjat scrolla mig igenom den utan att reagera.
Dags att göra något! Speciellt som sönernas scheman övergått från hysteriska till totalt oöverskådliga och en lång rad "Oj då? Idag? Va? Ikväll?"
Jag gör en härligt gammaldags mindmap på papper!!
En bubbla för pengarna... ja usch å fy ja!!
En bubbla för jobbandet...puh!
En bubbla för barnen. Ja det blev ju en del ja?!
En bubbla praktiskt.
En bubbla bokeriet ;-) Mmmmm....
Å så allra sist. En bubbla jag.

Hur kommer det sig att den alltid kommer sist?
det där med tandläkarn, frissan, kläder och nya glasögon som nu är fullständigt akut. jag ser ju snart inte varken folk eller fä med dom gamla.
Jag börjar med att boka in en rad pass på gymmet. Ett besök hos kära väninnan i Alingsås kanske? Jag bokar snabbt några luncher med vänner och kollegor jag inte sett på ett tag ...
Sen inser jag att äldste tar studenten och yngste ska på idrottstävlingar i Oslo och att det är konserter hela veckan och att han kommit in på folkhögsskola och att det innebär att ... och att jag måste åke hem till norrland snart och att ...

Den sista bubblan jag ... ligger åter sist i kön ...

Kvinnligt eller kvinnligt? Jag känner då inte så många karlar som beter sig så ... Jo okey då, några ;-)
Vän av ordningen undrar så klart vad barnen far gör? Kära vänner, det undrar jag med ;-) Och har gjort läääänge!

Dagen är solig och ligger som ett vitt ark framför mig. Dags att börja beta av den där listan :-D

Ingrid Elfberg

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar