torsdag 8 juli 2010

Jag börjar vänja mig :-)

Vid att få mejl från människor som läst min bok :-D

Det är pocket som gäller, var det någon av mina vänner som sa. Det är säkert så. Pocketen är liten och lätt och ramlar inte med en fet duns i ansiktet när man somnar ;-)
Den är billig! Och går att pressa ner i dom flesta handväskor ... och så klart i resväskor.

Sommar och semester är lästider. Förr var det hösten då man skulle kura upp sig med en tegelsten under en filt med en kopp te eller ett glas rött. Nu känns det mera rätt med solparasoll, paraplydrink och ett vakande öga på ungarna i poolen.

Och en pocket når så klart långt fler än den inbundna tegelstenen gör! Och - nu börjar jag få mejl från människor som läst min bok!
Första mejlet kändes helt galet overkligt. Nu har jag tappat räkningen och blir bara glad och varm när det kommer ett litet brev där någon har tagit sig tid och möda att läsa, tycka, kritisera eller berömma.

Och allra gladast blir jag faktiskt när det kommer ett mejl från en man. Ja, missuppfatta detta rätt nu ;-)
Men vi kvinnliga författare skriver för det mesta, antagligen helt omedvetet, med en riktning mot våra läsande systrar. För att vi är kvinnor och för att vi ofta, som jag gjort, valt ett ämne som appelerar till oss tjejer.

Därför är det extra roligt när ni killar - män - vågar skriva och tycka och överhuvudtaget läsa det en kvinna skrivit. Och inte bara hugger Stieg Larsson, Bodström, Gulliou eller Mankell, för att det känns bekvämt och accepterat ...

Så skriv gärna till mig och berätta vad ni tycker, ge ris och ros. Jag lyssnar och svarar än så länge på alla mejl som kommer.

För än har dom inte blivit så många att jag inte klarar av det. Och än är jag ingen diva som inte befattar sig med sina läsare ... Skrämmande tanke :-/

Idag blir det dubbla träningspass och så många redigeringstimmar jag förmår ... Det här är som att vara gravid. man vaggar omkring och känner sig oförlöst och explosionsfärdig och vill bara få ett slut på det. Samtidigt som man inte alls vill att den där dagen D ska komma ...

Fast snart är det höst igen ;-) Med bokmässa och norsk utgivning av min första bok! Ska bli riktigt kul :-D

Ingrid Elfberg

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar