fredag 8 oktober 2010

Göteborgsguide!

Ett författarskap kan innehålla mycket.
Prestationsångest, sittsår, gamnacke, idétorka, kreativitetsrus, panik, tom plånbok, hämndgiriga funderingar kring vem som förtjänar att avrättas i nästa roman, bra recensioner och hemska vidriga magsura recensioner, väntan. Massor av väntan.
Känslor av misslyckande och mindervärde och "va fasen, jag ska nog lägga av ändå. Jag menar hur många är det inte somskriver numera och alla verkar sälja megamycket mer än jag å ..."
Och många lyckobubblor i magen när någon säger ett vänligt ord eller ger bort en kram med berömmande ord och säger att man är sååå duktig.
Och så kan det också innehålla en guide till hemstaden!
Har haft idén själv rätt länge, att göra något klickbart för min webbsida, något högst personligt, kanske med kopplingar till böckerna?
Nae, det får nog bli mera mina smultronställen då?
Eller?
Nu har frågan kommit från norska förlaget. Norrmännen är ju som bekant rätt förtjusta i Sverige. Inte bara för att det är REA på hela landet.
Jag delade upp mitt Göteborg i kultur, mat, fika och cafeer, udda boende, natursevärdheter, shopping och utsiktspunkter.
En helt klart personlig tvist, men känns bättre än att försöka överglänsa alla guider som redan finns.
Största problemet verkar vara att hitta en karta som går att sno eller göra om så att det kan användas i mina högst personliga syften?
Men vädret ska bli bra imorgon. Ja tack Norge för den bästa vädersajten som finns!
Jag ska nog sätta kameran på batteriladdning och ge mig ut imorgon.
Nån som vill hänga på?

Ingrid Elfberg :-)

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar