fredag 8 april 2011

Att ligga i fas med sina skrivarelever ...

är coolt!
För det ger energi och inspiration och en behövlig Beroccaboost spark i arslet ;-)
För om jag tvingar dom stackarna genom synopsis och personbeskrivningar och relationsscheman och dramaturgisk bullshit.... ja va fasen?
Jag är en rookie som skrivarlärare men jag gör som Akademien säger, gör på mitt sätt. Och jag hoppas innerligt att mina elever får ut något av den?
Jag får det.
Jag får tänka igenom och analysera och själv göra precis det jag tvingar mina elever att göra. Det som är grundläggande för att skrivandet ska fungera. För att man ska ha något att hålla sig i och göra det man ska.
Jag känner mig som en tyrann och en osäker tonåring i samma kropp. En ny upplevelse ;-)
Jag har skrivit ikväll.
Inte text, tunt synopsis, personbeskrivningar och intrig, noterat var jag behöver göra research och var jag har koll. Var bygget har hål och inte fungerar...
Jag undrar dom fan hur det ska sluta???

Till alla er i natten, det kommer en vår, snart!

Ingrid Elfberg

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar